Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Π.Α.Σ.Κ καθηγητών Γ΄ Ε.Λ.Μ.Ε δυτικής Αθήνας. Δεκέμβριος 2009
Συναδέλφισσες, - συνάδελφοι
  • Οι Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και οι εκλογές για το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΜΕ πραγματοποιούνται σε μια περίοδο πολιτικών αλλαγών και ανατροπών που σηματοδοτήθηκαν με τη νίκη των δυνάμεων της κεντροαριστεράς , της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης στις εθνικές εκλογές στις 4 του Οκτώβρη 2009.
  • Η συντριπτική ήττα της νέοδημοκρατικής διακυβέρνησης και της νεοφιλελεύθερης αντίληψης για την κοινωνία, την οικονομία και τους θεσμούς, της παράταξης που εκτίναξε τα ελλείμματα σε πρωτοφανή ύψη, που υπερχρέωσε τα νοικοκυριά και οδήγησε στην διεθνή ανυποληψία τη χώρα, που ακύρωσε τον αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο του κράτους, που απαξίωσε τις δημόσιες υπηρεσίες και εμπορευματοποίησε τα κοινωνικά αγαθά, που άφησε ασύδοτη την αγορά, δικαίωσε τους αγώνες των εργαζομένων που έβλεπαν και πέντε χρόνια να χειροτερεύει καθημερινά η ζωή τους.
  • Η καταψήφιση της νεοδεξιάς διακυβέρνησης, της πολιτικής της σκληρής και μονόπλευρης λιτότητας , της βίαιης αναδιανομής του πλούτου υπέρ των εχόντων και κατεχόντων, του παγώματος των αποδοχών εργαζομένων και των συνταξιούχων και της πλήρους αθέτησης όλων των προεκλογικών δεσμεύσεων και υποσχέσεων, κατέδειξε ότι οι πολίτες έχουν και μνήμη και κρίση .
  • Η ήττα της νέας δημοκρατίας και όσων την ενίσχυαν την προηγούμενη πενταετία και η νίκη των δυνάμεων του ΠΑΣΟΚ, δεν αλλάζει τις στοχεύσεις και την στάση της ΠΑΣΚ απέναντι στα προβλήματα του κλάδου.
  • Στο νέο πολιτικό σκηνικό και η ΠΑΣΚ εκπ/κών , η στέκεται με ευθύνη, με συλλογική αυτοπεποίθηση και συνεχίζει αταλάντευτα να προασπίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και γενικότερα του κόσμου της εργασίας, συνεχίζει να αναδεικνύει τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και με τη συνεχή αγωνιστική παρουσία της, τις τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις, προωθεί τα δίκαια αιτήματα του κλάδου και διεκδικεί την ικανοποίησή τους.
  • Το συνδικαλιστικό κίνημα στις σημερινές συνθήκες της παγκόσμιας κρίσης δεν έχει την πολυτέλεια των «μοναδικών αληθειών» που κατέχουν οι δήθεν πρωτοπορίες. Η απάντηση στην κρίση είναι η σύνθεση των διαφορετικών απόψεων, η διαλεκτική λειτουργία, η ενότητα στη δράση και οι θετικές απαντήσεις –προτάσεις στα αιτήματα του κλάδου και στις προκλήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας.
Με βάση αυτές τις αρχές και αξίες
  • συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για μια δίκαιη αναδιανομή του εθνικού εισοδήματος υπέρ του κόσμου της εργασίας, για ένα δικαιότερο φορολογικό σύστημα, για μια ανάπτυξη με κοινωνικά χαρακτηριστικά.
  • πρωτοστατούμε σε κάθε δράση για την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, για την εξασφάλιση των δημόσιων αγαθών της παιδείας της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης χωρίς διακρίσεις και χωρίς εκπτώσεις.
  • είμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την ενίσχυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, για το ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία, για τη βελτίωση της ποιότητας του δημόσιου σχολείου, του σχολείου των ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα μας.
  • προασπίζουμε την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, διεκδικούμε την αποκατάσταση της αξιοκρατίας, της διαφάνειας, της ισονομίας και ισοπολιτείας, αρχές και αξίες του κράτους δικαίου που καταπατήθηκαν από τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
  • με συνέπεια, αποφασιστικότητα, με ολοκληρωμένες προτάσεις και επιχειρήματα στα πλαίσια του διαλόγου για την παιδεία, εκφράζοντας τη συλλογική συνείδηση του κλάδου, απαιτούμε από τη νέα κυβέρνηση την ικανοποίηση όλων των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου.
  • θεωρούμε ότι οι προγραμματικές δηλώσεις και δεσμεύσεις της νέας κυβέρνησης, για άμεση χρηματοδότηση της δημόσιας εκπ/σης με 1 δις ευρώ στον προϋπολογισμό του 2010 και 5% του Α.Ε.Π. για την Παιδεία συν 2% για την έρευνα, για κατάργηση των πελατειακών και ελαστι-κών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση αποτελούν θετική απάντηση στο κυρίαρχο αίτημα του κλάδου για αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας και των λειτουργών της.
στα βασικά ζητούμενα του κλάδου μας προτείνουμε και διεκδικούμε
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π.
  • Αυξήσεις στους μισθούς μας και σε όλες τις αμοιβές (υπερωρίες, επιτηρήσεις, βαθμολογήσεις, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη) .
  • Αύξηση του αφορολογήτου ορίου στα 15000€ και μείωση των φορολογικών συντελεστών.
  • Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.
  • Πλήρη ιατρο-φαρμακευτική περίθαλψη με ενίσχυση των δημόσιων νοσοκομείων και των μονάδων περίθαλψης.
  • Κρατική χρηματοδότηση των ταμείων (ΤΠΔΥ, ΜΤΠΥ) και των φορέων περίθαλψης (Ο.Π.Α.Δ) .
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
  • 25 μαθητές το όριο στα τμήματα γενικής παιδείας, 20 μαθητές στα τμήματα των κατευθύνσεων .
  • Ουσιαστική και καθοριστική συμμετοχή των εκπαιδευτικών της τάξης, της καθημερινής διδακτικής πράξης στη διαμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, των βιβλίων, των αποφάσεων για τη λειτουργία των σχολείων.
  • Αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων με μείωση των γνωστικών αντικειμένων αποσαφήνιση των διδακτικών στόχων
  • Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση : Οι αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να βασίζονται στις παρακάτω αρχές . α) οι εξετάσεις να διεξάγονται μετά την αποφοίτηση των μαθητών από το Λύκειο β) οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει να έχουν την ευθύνη της διεξαγωγής των εξετάσεων και της βαθμολόγησης γ) τα πανεπιστημιακά τμήματα να ορίζουν συντελεστές στα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές για την εισαγωγή τους στις σχολές.
  • Ολοήμερο Γυμνάσιο και Λύκειο το οποίο θα πιστοποιεί τους μαθητές στη γνώση ξένων γλωσσών και στην πληροφορική.
  • Ουσιαστική λειτουργία των θεσμών της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Αναμόρφωση της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης .
  • Ετήσια Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.. Επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση συμβατή με τις ανάγκες της σχολικής πράξης.
  • Αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης ώστε να αποτελεί ουσιαστικά ισότιμη βαθμίδα μεταγυμνασιακής εκπαίδευσης.
  • Υποδιευθυντές σε όλες τις σχολικές μονάδες. (ανεξάρτητα από τον αριθμό των τμημάτων).
  • Ίδρυση σταθμών συμβουλευτικής στα σχολικά συγκροτήματα ( στελέχωση με ειδικευμένο ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό)
  • Υποστήριξη της λειτουργίας των σχολείων .
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ
  • Τοποθέτηση όλων των συναδέλφων σε οργανικές θέσεις. Κατάργηση του ρουσφετολογικού θεσμού της «διάθεσης».
  • Διαφάνεια- ενημέρωση- αξιοκρατία στις υπηρεσιακές διαδικασίες.
  • Αποσπάσεις σε σχολεία με αντικειμενικά κριτήρια. Διαφάνεια και κριτήρια στις αποσπάσεις σε κάθε περιφερειακή μονάδα του Υπουργείου Παιδείας και καθώς και σε υπηρεσίες άλλων υπουργείων.
  • Πλήρη ασφαλιστικά, εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές συναδέλφους και σε όσους εργάζονται σήμερα με οποιαδήποτε σχέση εργασίας (ωρομίσθιοι ΠΔΣ) .
  • Κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας στην εκπαίδευση .(ωρομίσθια εργασία)
Π.Α.Σ.Κ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Γ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: